.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار ناطق نوري با اعضاي حزب مردم‌سالاري

حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري گفت: من در انتخابات دوم خرداد رقيبي بودم كه هنوز شمارش صندوق‌ها تمام نشده به آقاي خاتمي تبريك گفتم و در مجلس پنجم هم به اذغان خود آقاي خاتمي بهترين تعامل را با دولت داشتيم؛ در عين حال بعد از دوم خرداد بسياري از نيروهاي طرفدار مرا به جرم ناطقي بودن حذف كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري در ديدار دبير كل و اعضاي شوراي مركزي حزب مردم‌سالاري، ضمن خوشامدگويي به اعضاي حزب مردم‌سالاري به مباحث طرح‌شده از سوي دبير كل و اعضاي اين حزب اشاره كرد و با تأكيد بر اين كه در كشور ما به طور ميانگين هر ساله يك انتخابات برگزار مي‌شود، اظهار داشت: در كشوري كه هر سال يك بار به مراجعه و به آراي مردم نياز وجود دارد، بايد دموكراسي همراه با ابزارها و قواعد بازي برقرار شود و يكي از مهم‌ترين ابزارهاي مردم‌سالاري، وجود احزاب است.

ناطق نوري افزود: اين معنا ندارد كه دموكراسي‌ رها شده داشته باشيم. در هيچ جاي دنيا همه مردم اهل حل و عقد نيستند و اين وظيفه بر عهده احزاب است كه ابزار دموكراسي هستند. البته بايد قاعده بازي را بلد باشيم.

عضو ارشد شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: بنا به دلايل تاريخي و اجتماعي احزاب در ايران كمتر پا گرفته‌اند و گاهي احزاب فقط اسم حزب را دارند والا قبيله هستند.

ناطق‌نوري با اشاره به اين كه حزب تعريف خاص خود را دارد و بر هر تشكلي نمي‌توان نام حزب نهاد، خاطرنشان كرد: اين را كه در ايران احزاب پا نمي‌گيرند، بايد ريشه‌يابي و آسيب‌شناسي كرد. متاسفانه پيشينه احزاب در ايران پيشينه خوبي نيست.

وي افزود: بعد از انقلاب هم اگر چه حزب جمهوري اسلامي با بهترين كادر و بيشترين اقتدار و فراگيري شكل گرفت اما اين حزب هم نتوانست باقي بماند. در آن زمان حضور اعضاي حزب كه مقامات عالي نظام بودند در پادگان‌ها و براي سخنراني اين شائبه را به وجود آورده بود كه نيروهاي مسلح وارد دسته‌بندي‌هاي سياسي مي‌شوند و هم‌چنين عضويت ائمه جمعه در حزب جمهوري اسلامي هم شائبه حزبي شدن نماز جمعه را پديد آورد كه حضرت امام (ره) دستور دادند ائمه جمعه يا به امامت بپردازند و يا در حزب فعاليت كنند كه همين باعث مشكلات آن حزب شد.

رييس مجلس چهارم و پنجم در ادامه با اشاره به اين موضوع كه قواعد بازي هم در صحنه سياست و مديريتي كشور رعايت نمي‌شود، تصريح كرد: در ايران هر جناحي كه روي كار مي‌آيد همه بدنه دولت تا پائين‌ترين مديران را تغيير مي‌دهد، اما روال در دنيا به گونه‌اي ديگر است. مثلا همان‌طور كه مي‌دانيد در ايتاليا به طور ميانگين هر يك سال يك دولت بركنار مي‌شود و دولتي ديگر روي كار مي‌آيد، اما جز هيئت وزيران بدنه دولت تغيير نمي‌كند.

وي با اشاره به انتخابات دوم خرداد گفت: من در انتخابات دوم خرداد رقيبي بودم كه هنوز شمارش صندوق‌ها تمام نشده به آقاي خاتمي تبريك گفتم و دو روز بعد هم در مجلس از مردم به دليل حضور گسترده تشكر كردم و گفتم تا امروز رقابت بوده و از اين به بعد رفاقت است. آقاي خاتمي هم هميشه مي‌گويد بهترين دوران تعامل دولت ايشان با مجلس، دوره مجلس پنجم بوده كه من رئيس مجلس بودم، در عين حال بعد از دوم خرداد بسياري از نيروهاي طرفدار مرا حذف كردند به جرم ناطقي بودن و رأي دادن به من.

ناطق نوري هم‌چنين با اشاره به طرح وحدت ملي كه از طرف وي مطرح شده بود، گفت: راه حل موفقيت در كشور استفاده از همه نيروهاي موجود و تشكيل دولت وحدت ملي از ميان همه كساني است كه درد دين و دغدغه ايران دارند.

وي نشانه‌هاي يك دولت موفق را برنامه‌ريزي دقيق، هدايت‌گري و حمايت و نظارت بر اقتصاد غيردولتي دانست و گفت: تا وقتي اقتصاد بسته دولتي و سياست بسته جناحي داشته باشيم، به جايي نمي‌رسيم.

در ابتداي اين ديدار نيز مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم‌سالاري هدف از ملاقات را تعامل مثبت با تمامي دلسوزان نظام در جهت حفظ ارزش‌هاي ديني و مقابله با برخي اقدامات خلاف منافع ملي و تأكيد بر تحزب دانست و اظهاركرد: ديدگاه‌هاي شما در مورد ضرورت تشكيل دولت وحدت ملي را به نفع كليت نظام مي‌دانيم و به همين دليل ما ميرحسين موسوي را مطرح مي‌كنيم.

مديرمسوول روزنامه مردم‌سالاري افزود: حزب مردم‌سالاري از ديدگاه‌هاي وحدت‌بخش تمام نيروهاي انقلاب استقبال مي‌كند و بر اين باور است هيچ گاه نبايد دلسوزان واقعي انقلاب سكوت نمايند؛ زيرا گاهي سكوت شخصيت‌هاي دلسوز نظام در برابر برخي ناروايي‌ها به ضرر اصل نظام است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اوضاع نابهنجار فرهنگي و وضعيت نامطلوب اقتصادي، بر ضرورت هماهنگي دولت با مجلس براي پيشبرد امور تاكيد و گفت: توقع مردم اين است مجلس و دولت با هماهنگي يكديگر حداقل مشكلات معيشتي آنان را حل كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.753 seconds.